Det finns många fördelar med att bli medlem på Odlingsliv.se. Inte minst för att det är helt gratis. Inga dolda avgifter, inga kontokort behövs.

Bli medlem Logga in

Svar till: Hoppas på hjälp med vinter-förberedelse…

Hej Peter, kul att du hittat hit. Forumet är dock helt nytt så aktiviteten här är än så länge väldigt låg. Jag är i alla fall väldigt tacksam att du tagit dig tid att skriva i forumet. Det hjälper oss att komma igång.
Jag har (hade) själv en Trumpetranka som jag skulle vinterskydda och läste på hur jag skulle göra. Vad jag minns så var rekommendationen inte att klippa ner den nu utan senare på våren. Den skulle snarare bara förvaras frostfritt eller slås in med något täcke om den var planterad. Ta in om den är i kruka och vattna lite och sällan,.
Tyvärr missade jag första frostnatten, så den tvärdog direkt…

Välkommen till vårt nystartade forum! Just nu är inläggen få, men vi är så tacksamma för att du vill vara med och skapa liv i forumet. Alla bidrag, nya trådar och svar hjälper oss att växa och göra detta till en ännu bättre plats för alla. Tveka inte att dela dina tankar och delta i diskussionerna – tillsammans bygger vi ett härligt community!

Hej Peter, kul att du hittat hit. Forumet är dock helt nytt så aktiviteten här är än så länge väldigt låg. Jag är i alla fall väldigt tacksam att du tagit dig tid att skriva i forumet. Det hjälper oss att komma igång.
Jag har (hade) själv en Trumpetranka som jag skulle vinterskydda och läste på hur jag skulle göra. Vad jag minns så var rekommendationen inte att klippa ner den nu utan senare på våren. Den skulle snarare bara förvaras frostfritt eller slås in med något täcke om den var planterad. Ta in om den är i kruka och vattna lite och sällan,.
Tyvärr missade jag första frostnatten, så den tvärdog direkt…

Odlingsliv
Privacy Overview

Denna webbplats använder cookies för att vi ska kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookiesinformation lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälper vårt team att förstå vilka delar av webbplatsen du tycker är mest intressanta och användbara.