Det är torsdag och det är dags att informera om veckans Odlingsliv.
Nya medlemmar fortsätter att komma in och vi känner lite stress över att vi inte släppt så många funktioner ännu. Men håll ut, vi har massor med verktyg och roliga odlingsnytta på gång.
”Min Trädgård” kommer bli nästa funktion här på Odlingsliv.se och kommer nog bli själva navet under Mina sidor. Redan nästa vecka hoppas vi kunna presentera grunden till trädgården som kommer att kunna förklaras som Din digitala trädgård. Skapa en trädgård, eller flera som du i sin tur kommer kunna dela upp i olika rum. Här har du möjlighet att samla foto, registrera växter, hålla koll på vad du har gjort och vad du skall göra och inte minst dela med dig av din trädgård till andra besökare.
Det här är ett stort projekt och det kommer ta lite tid innan det är fullt utbyggt, men redan nästa vecka hoppas vi att grunden är klar för att skapa en trädgård och dela upp den i olika rum.
Det här jobbar vi med denna veckan:
* Utveckling av Min trådgård under Mina sidor (för inloggade medlemmar)
* Design och funktion i Trädgårdsforumet
* Diverse justeringar i övrig design på Odlingsliv.se
Med ökad trafik blir det allt viktigare för oss att kontinuerligt informera om vad som händer här på mötesplatsen och denna digitala trädgården. Inte minst för att också kunna ta emot era synpunkter, önskemål eller rapporteringar om eventuella buggar. Använd gärna forumet och svara i ett av våra inlägg här eller i kategorin ”Synpunkter och förslag” i forumet. Det går såklart alltid att maila oss på redaktionen@odlingsliv.se också.
Har du några tankar om funktioner som skulle vara till nytta på sajten?